World of WarCraft – Třetí kniha pomalu uzavírá příběh krále Variana

Před rokem jsme se v komiksové podobě potkali s urputným bojovníkem Lo’Goshem – gladiátorem, jehož zrazovala paměť. Po svém útěku s druidem z řad nočních elfů Brollem a mladou krvavou elfkou Valeerou se dozvěděl, že není nikým menším než ztraceným králem Stormwindu – Varianem. A nyní ho čeká nelehký úkol: vyjednat spojenectví s náčelníkem orků Thrallem a postavit se Pohromě krále lichů… 

Vnitní zlom.indd

Svět WarCraftu nebyl nikdy jednoduchý, a jak napovídá i sám název, mírumilovný. Vždycky jde o boj. I diplomatická jednání musí být narušena atentáty. Je tu mnoho frakcí, z nichž neustále někdo přebíhá na druhou (případně třetí a čtvrtou) stranu. Udržet tedy pohromadě kdo, s kým, proč a jak a ještě chronologickou posloupnost událostí, je dosti náročné, nemluvě o tom, že mrtvé postavy ožívají, převtělují se nebo jsou stínovými našeptávači. Odměnou za vaše úsilí vám ale bude pestrá a epická příběhová mozaika, která se hned tak nevidí. Pokud ale spojitosti neudržíte, příběh se roztříští a rozpadne se vám pod rukama.

Přispět do tohoto universa je čest, a své o tom ví dozajista i scénárista Walter Simonson. Ten nám již ve třetí knize předkládá příběh Variana, jež je pro WarCraft důležitou postavou, a to především v boji proti Arthasovi. V tomto dílu sledujeme jeho pokusy dojednat mír a obchodní podmínky s orky. Jenže mír mezi Hordou a Aliancí se nezamlouvá všem. Do hry vstupuje nájemná vražedkyně Garona a s ní i její syn Med’an a nemrtvý mág Meryl Winterstorm. Tyto postavy vnáší do příběhu, který se už trochu opakoval, svěží vítr. Záhy si orkská míšenka a její „rodinka“ uzmou veškerou čtenářskou pozornost, a Varian se může jít klouzat. (Což vlastně i udělá, protože plánuje vpád na sever, aby rozdrtil krále lichů…) Jejich objevení se rozehrává novou dějovou linii plnou proroctví, zrady a úkladů. Musíme si ale na finální rozuzlení toho, zda se Garona vymaní z kouzla, kvůli němuž spáchala nepředstavitelné zločiny vůči svým přátelům i sobě samé, počkat do čtvrté, závěrečné knihy, kterou nakladatelství Crew chystá na příští rok. 

Vnitní zlom.indd

Co se kresby týče, je to již tradičně každý pes jiná ves, i když se největší práce zhostil především Mike Bowden. Kresba stále zůstává věrná celkovému stylu WarCraftu, kdy není nouze o neuvěřitelné svaly, ještě větší brnění (v případě žen naopak titěrných kousků pseudobrnění) a přímo obrovské zbraně. I tak je poměrně realistická a vymanila se z nádechu manga stylu, patrného v první knize. Tato vizáž mi k vážnosti světa i příběhu sedí více.

Pokud jste fanoušky WarCraftu a ještě knihu nemáte doma, koukejte upalovat do knihkupectví a tuto chybu napravit!

 

Verdikt:

dagon hodnocení 80

 

 

 

 

 

 

 

CoverNázev: World of WarCraft (3)

Scénář: Simonson, Walter; Simonson, Louise

Kresba: Bowden, Mike (Buran Jon a Mhanen Pop)

Překladatel: Martin D. Antonín

Nakladatel: Crew

Počet stran: 176

Rok: 2014

 

Několik slov o autorovi článku:

Autor: Zuzana "Daletth" Hartmanová

Daletth začala číst fantasy v poměrně útlém věku a tato vášeň jí vydržela až dodnes. Není tedy divu, že postupně nezůstalo jen u čtení, ale začala psát i vlastní příběhy. K této činnosti se teď po chvilkové odmlce opět vrací. Kromě starých (a starších) textů, které můžete najít na jejích stránkách, v tuto chvíli pracuje na vydání knihy s názvem "Noční labuť", která by měla vyjít v roce 2017 u nakladatelství Gorgona Books. Mimoto získala v roce 2016 druhé místo v soutěži Vidoucí za postapokalyptickou arcanepunkovou povídku "Požírač blesků". V mezičase mezi psaním se stala redaktorkou magazínu MFantasy, kam psala několik let, než se nakonec rozhodla, že chce vlastní stránky. Jak je jejím zvykem, šla hlavou proti zdi a spolu s dalšími lidmi založila tento web.

Žádné komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.